Folytatjuk a sorozatot, itt a második rész! Örömmel fogadtam, hogy a veszprémi Bikeland kerékpárüzletből vásárolt kerékpárommal kapcsolatban többen is kérdeztetek. A legjobb, ha magát a boltot keresitek fel, ők tudnak szakmai kérdésekben pontos választ adni.

Még mindig 1970

 

A hollandokat a motorizációban való hitét a ’73-as nagy közel-keleti olajválság is megingatta, hiszen az olajtermelő ország leállították az egész nyugat-európai és tengerentúli exportjukat.

Ez a két dolog teljesen meggyőzte az akkori holland kormányt, tehát elkezdtek befektetni a kerékpáros infrastruktúrába és a holland várostervezők leálltak a városiasodó, Nyugaton akkoriban rendkívül elterjedt gépjárműközpontú útépítésekről.

Úton a dicsőség

 

A hollandok egy összetett, komplex kerékpáros infrastruktúrát hoztak létre annak érdekében, hogy a biciklizés kívánatosabb és biztonságosabb legyen.

A kerékpárutak ki vannak táblázva, teljesen sima a felületük, a bringások számára külön útjelzőtáblák vannak elhelyezve, felszereltek biciklis lámpákat, ráadásul elég szélesek ahhoz, hogy egymás mellett is lehessen haladni, vagy előzni lehessen.